שבוע המצוינות העירוני
שָׁבוּעַ הַמְּצֻיָּנוּת
בַּדֶּרֶךְ לַמְּצֻיָּנוּת, הַמְּצֻיָּנוּת הִיא הַדֶּרֶךְ. יָמִים מְאַתְגְּרִים בָּאוּ עַל אַרְצֵנוּ, יָמִים שֶׁל חֲשָׁשׁוֹת, יָמִים שֶׁל צִפִּיָּה לַחֲדָשׁוֹת, יָמִים שֶׁל הִתְמוֹדְדוּת וּבְעִקָּר יָמִים שֶׁל אִי וַדָּאוּת.
דַּוְקָא בְּיָמִים אֵלּוּ מִתְחַוֵּר לְכֻלָּנוּ, מַהִי מַשְׁמָעוּתָהּ הָאֲמִתִּית שֶׁל הַמְּצֻיָּנוֹת. הַמְּצֻיָּנוֹת עִנְיָנָהּ בִּבְנֵי אָדָם, בְּכוֹחָם, בֶּאֱמוּנָתָם וּבְעִקָּר בִּיכָלְתָּם לִרְאוֹת אֶת קֶרֶן הָאוֹר הַמְּחַכָּה לָנוּ בִּקְצֵה הַמִּנְהָרָה הַחֲשׁוּכָה.
הַמְּצֻיָּנוֹת עִנְיָנָהּ בָּאָמָּנוּת, אָמָּנוּת הַהַקְשָׁבָה וְהָאַהֲבָה, אָמָּנוּת הָרְגִישׁוּת וְהַנְּחִישׁוּת, אָמָּנוּת הַהִתְעַקְּשׁוּת, וְהַהִתְחַדְּשׁוּת, אָמָּנוּת הַהֶעָזָה וּפְרִיצוֹת הַדֶּרֶךְ.
תְּקוּפָה זוֹ מַדְגִּישָׁה בְּיֶתֶר שְׂאֵת גַּם אֶת חֲשִׁיבוּת הַהִצְטַיְּנוּת, הַמִּצְטַיְּנוֹת וְהַמִּצְטַיְּנִים, הַפּוֹרְחִים בִּסְבִיבָה בָּהּ הַמְּצֻיָּנוּת הִיא תַּרְבּוּת, וּמְתַרְגְּמִים אֶת תְּשׁוּקָתָם וְהִצְטַיְּנוּתָם, לְמַעַן הַקְּהִלָּה וְהַחֶבְרָה בְּמִגְוַן תְּחוּמִים, חֶלְקָם אַף מַצִּילֵי חַיִּים.
זוֹהִי שֶׁעַתָּה הַיָּפָה שֶׁל מַעֲרֶכֶת הַחִנּוּךְ, אוֹתָהּ פְּרוֹפֶסְיָה לִכְאוֹרָה, נְטוּלַת תְּהִלָּה, שֶׁלַּמְרוֹת שֶׁלֹּא פַּעַם הוּעַם זָהֳרָהּ, בְּיָמִים אֵלּוּ הִיא מִתְגַּלָּה בִּמְלוֹא הַדָּרָה, מוֹתַחַת לִרְוָחָה אֶת מְפָרֵשׁ הַגַּאֲוָה וּמַזְכִּירָה שׁוּב וָשׁוּב לְכֻלָּנוּ, אֶת מַשְׁמָעוּתָהּ שֶׁל מַנְהִיגוּת אַחְרָאִית, מְסוּרָה, מְכִילָה, מְעַצֶּבֶת וְאוֹהֶבֶת.
שְׁבוּעַ הַמְּצֻיָּנוּת, הוּא הִזְדַּמְּנוּת, לַבָּמָה רְחָבָה בְּמִגְוַן מַעְגְּלֵי הָעֲשִׂיָּה לַחֲשִׂיפַת טֶפַח מֵהַשְּׁלִיחוּת הַגְּדוֹלָה הַמְּאַגֶּדֶת צִיּוֹנוּת, מִקְצוֹעָנוּת וּמְצֻיָּנוֹת. תּוֹדָה מֵעֹמֶק לֵב לְכָל הָעוֹשׂוֹת וְהָעוֹשִׂים בִּשְׁלִיחוּת הַחֲשׁוּבָה, בֶּאֱמוּנָה וּבְאַהֲבָה תּוֹךְ שֶׁמַּמְשִׁיכִים לְחַדֵּד אֶת הֱיוֹת הַחִנּוּךְ, פְּרוֹפְסִיָּה שֶׁל תִּקְוָה.
צירי התוכן
אמנויות
חיזוק המצוינות דרך תחומי האמנויות מאפשרת הרחבת הדעת, הסקרנות הטבעית והמפגש עם חומרים, תכנים והזדמנויות ליצירה – באופן שמפגיש את הלומדים עם העולם הרגשי, האישי והבין אישי.
STEM
מקצועות ה-STEM כוללים את תחומי המדע והטכנולוגיה. תפיסת המצוינות מדברת על כך שחשיפה מגיל רך למקצועות אלה מאפשרת הזדמנויות רבות יותר להתמחות ולהרחיב את התחומים המדעיים והטכנולוגיים בגילאים בוגרים.
שפה ורוח
פיתוח שפה זה פיתוח תקשורת. היכולת לתמלל ולהעביר רעיונות לאדם אחר והיכולת להסביר את העולם הפנימי והעשיר שבכל אחד ואחת מאיתנו. תחום שלם של שפה מאפשר לנו גישה לעולם הרוח, שהוא עשיר, מסקרן, מפתח, ובעיקר – כזה שמאפשר לנו להשתפר ולחדד, לדייק ולשדרג את המקום שממנו אנו נמצאים. וזו – מצוינות.
SEL
למידה רגשית וחברתית נהוגה במערכת החינוכית מתוך תפיסה רחבה המתייחסת לכישורים חברתיים ולמיומנויות אישיות ובין אישיות. על מנת לחזק את תפיסת המצוינות אצל הלומדים, ישנו דגש מרכזי בחיזוק הדימוי העצמי, המסוגלות ותמונת העתיד.